LOKOWANIE PRODUKTU W WIRTUALNYM ESCAPE ROOM’IE
– PRZYKŁAD NA FIRMIE SZKOLENIOWEJ
Case Study
Case Study
ESCAPE ROOM ONLINE – PROMOCJA DLA TWOJEJ FIRMY, LOKOWANIE PRODUKTU ORAZ BRANDING
Ostatnio mieliśmy przyjemność przeprowadzić bardzo ciekawą promocję dla jednej z krakowskich firm szkoleniowych – Biznestube Sp. z o.o., która znana jest przede wszystkim ze szkoleń inwestycyjnych, biznesowych oraz zajęć dla dzieci.
Celem promocji było zapoznanie pracowników, szkoleniowców, a przede wszystkim klientów z nową ofertą szkoleniową firmy w sposób oryginalny i nieszablonowy – zdecydowaliśmy się pokazać ją w formie escape room’u online.
Jako że firma Biznestube ma trzy główne nurty szkoleń, w pierwszym etapie gry, uczestnik wybiera sobie uniwersum, w którym chciałby się bawić: w świecie inwestycji, biznesu lub w świecie przygotowanym głównie dla młodszych uczestników.
W każdym z nich, lokowanie produktu odbywało się na różnych płaszczyznach – między innymi jako część zagadek, jako część tła, jako rozwiązanie zagadek lub fabularna storyline całej historii.
CZYM JEST ESCAPE ROOM ONLINE?
Bezsprzecznie, rozrywka typu escape room lub city hunting jest już dobrze znana szerszej publiczności zwłaszcza przy integracji firmowej lub promocji produktu.
Natomiast, escape room online to zabawa drużynowa (albo indywidualna) na zasadach escape roomu stacjonarnego, tyle że odbywa się zdalnie, za pośrednictwem Internetu, gdzie uczestnicy, rozwiązując różnego rodzaju zagadki, mają do wykonania określoną misję.
Ponadto, w escape room online, podobnie jak w pokoju zagadek, są do odkrycia różne zamaskowane pomieszczenia. A dodatkowo w wersji wirtualnej występują nie tylko pojedyncze pokoje, ale także wirtualne przestrzenie, całe piętra, budynki, wieżowce, krajobrazy z tego świata, a nawet z odległej galaktyki… Wszystko w zależności jaka jest myśl przewodnia zabawy.
JAK MOŻNA ZASTOSOWAĆ LOKOWANIE PRODUKTU W WIRTUALNYM ESCAPE ROOMIE?
Lokowanie produktu w treści zagadek – naszemu klientowi zależało, aby gracze mogli zapoznać się z nowymi szkoleniami, zwłaszcza tymi online, dlatego część zagadek zawierała pytania dotyczące tych zagadnień.
Ale nie chodziło tu o to, że uczestnik musiał wyszukiwać odpowiedzi poza grą (choć tak to też może się odbywać) – w głównej mierze chodziło o zabawę, dlatego zadania były tak skonstruowane, żeby ich wynik pochodził nie z poszukiwań w Internecie, ale z gry. Na przykład na zasadzie anagramów, gier słownych lub po prostu dopasowania informacji – tak, jak w dobrym, stacjonarnym escape roomie. Nie potrzeba informacji z zewnątrz, żeby rozwiązać zadanie: wszystkie elementy znajdują się w środku.
Logotypy firmy umieszczane w zagadkach – o tym, że logo przedsiębiorstwa warto umieszczać na materiałach marketingowych jest niewątpliwie „oczywistą oczywistością”. Dlatego też w sposób nienachalny, logotypy firmy Biznestube pojawiały się przez cały przebieg gry. Jest to zwłaszcza istotne, kiedy mamy do czynienia z nowymi klientami.
Ponadto, niektóre pliki z logotypem firmy były nie tylko obrazkami w grze, ale również interaktywnymi elementami. Każdy gracz mógł kliknąć i dowiedzieć się czegoś więcej o historii lub wartościach firmy.
Wielu graczy doceniło ten poboczny, fabularny wątek, mimo że zazwyczaj nie czyta zakładki „O firmie”, kiedy odwiedza strony internetowe firm.
Produkt placement, branding, lokowanie produktu?
Poprzez zabawę, człowiek najlepiej się uczy i zapamiętuje. Stąd też, jeśli chcemy, żeby nasza oferta zapadła klientowi w pamięć, warto mu to ułatwić i zapewnić trochę rozrywki, zamiast wysyłać kolejny e-mail z opisem produktu – nawet najdoskonalszym.
Na taką formę promocji skusiła się firma szkoleniowa, która swoich klientów przeniosła w świat tajnych agentów.
Misja była ściśle tajna, ale tajemnicą nie była informacja o dobrej zabawie, która towarzyszyła graczom przy zapoznawaniu się z nową ofertą firmy.
A następnym razem, gdy klienci pomyślą o podniesieniu swoich kwalifikacji, to że zwrócą się do firmy, która im taką rozrywkę zapewniała – jest niemalże pewne.
Wirtualny Escape Room jako narzędzie promocji:
- zabawa dla klientów/pracowników/partnerów w stylu Escape Room Online
- zapoznanie graczy z produktami/usługami firmy
- wytłumaczenie w formie gry, np. czym firma się zajmuje
- przekazanie wartości przedsiębiorstwa w niekonwencjonalny sposób i wiele więcej…
- koncept gry z uwzględnieniem promocji
- organizacja atrakcji – wraz z Game Masterem
- możliwe udogodnienia (teambuilding w firmie)
- techniczna opieka podczas gry
- doradztwo w wyborze gier
- wystawiamy faktury
- płatność może być przelewem lub kartą (online), w tym AMEX
- potrzebujesz czegoś jeszcze? Daj nam znać!
FAQ:
Co klienci potrzebują by zagrać w wirtualny escape room?
Wystarczy komputer/tablet/komórka z dostępem do stabilnego Internetu.
Czy każdy produkt może zostać w taki sposób zareklamowany?
W zasadzie każdy – produkt, usługa, firma, zarząd, siedziba, wartości firmy…
Czy ta forma promocji jest płatna dla klientów?
To zależy od koncepcji firmy – zazwyczaj działania promocyjne nic nie kosztują konsumentów, jednak nie ma problemu, aby escape room z promocją był w całości lub w części płatny dla klientów.
Promocja w escape room online:
- WYKONANIE MISJI: 100%
- SATYSFAKCJA: 100%
- ZADOWOLENIE KLIENTA: 100%
- ZABAWA: 100%
Zadanie dla firmy szkoleniowej wykonane.
Jeśli i Ty chcesz w taki oryginalny sposób wypromować swoją firmę zapraszamy do współpracy!
Chcesz być na bieżąco i wiedzieć o nowych pokojach zagadek dostępnych online? Zostaw nam kontakt do siebie w formularzu poniżej. W rewanżu otrzymasz od nas dostęp do bezpłatnej Siłowni Umysłowej – cotygodniowych zagadek, które utrzymają Cię w formie i dadzą Ci dodatkową rozrywkę!