Imprezy firmowe:

gra obiektowa z rozszerzoną rzeczywistością (AR – Augmented Reality) po hotelu w Szczyrku

escape city

Imprezy firmowe: gra obiektowa z rozszerzoną rzeczywistością (AR – Augmented Reality) po hotelu w Szczyrku

Case Study: Imprezy firmowe w postaci escape hotel – gry obiektowej z rozszerzoną rzeczywistością (AR – Augmented Reality) po Hotelu **** Klimczok w Szczyrku
Klient: Agencja EWM szukająca nowoczesnej i wciągającej rozrywki integracyjnej dla swojego klienta korporacyjnego
Liczba uczestników: 40 osób
Czas realizacji: 1,5 miesiąca
Czas rozgrywki: 1 h 15 min
Język: angielski

ZADANIE DLA EKIPY ESCAPECITY:

Agencja eventowa EWM zwróciła się do nas zapytaniem o nowoczesną rozrywkę w stylu escape hotel na wyjazd integracyjny dla swojego klienta korporacyjnego, organizującego imprezę firmową w Hotelu **** Klimczok w Szczyrku. Naszym zadaniem było:

  • zorganizować rywalizację międzyzespołową w kilku turach z jednakowymi warunkami dla wszystkich drużyn
  • przygotować takie zagadki, by można je było „zresetować” i przygotować do ponownego rozwiązania w krótkim czasie

IMPREZY FIRMOWE – GRA OBIEKTOWA – PRZYGOTOWANIE

LOGISTYKA:

Wyzwaniem w tego imprezach firmowych jest logistyka. Wszystko trzeba dokładnie przemyśleć tak, by każda drużyna miała jednakowe szanse na zwycięstwo. W eventach nastawionych na szczyptę (g)rywalizacji każdy zespół powinien mieć swój indywidualnie liczony czas i punkty. Dodatkowo drużyny nie powinny „zachodzić na siebie” i czekać w kolejkach do zadania.

Najczęściej organizator życzy sobie również, aby wszystkie ekipy ukończyły grę mniej-więcej w tym samym czasie, gdyż goni go następny punkt programu. Utrudnieniem w tym wszystkim była również kwestia aranżacji przestrzeni hotelu pod zagadki. Dlaczego? No cóż, nie mogliśmy w każdej chwili „podskoczyć” do Szczyrku, by sprawdzić wszystko na miejscu. Otrzymaliśmy oczywiście zdjęcia przestrzeni, które mogliśmy wziąć pod uwagę, jednak trzeba było przyjechać dzień wcześniej przed eventem, by wszystko na miejscu ostatecznie dopracować.

imprezy firmowe

SCENARIUSZ I ZAGADKI:

Po rozważeniu aspektów logistycznych imprezy, naszym kolejnym krokiem było przemyślenie scenariusza i dobranie zagadek. Drużyny miały startować w 3 turach, także te same łamigłówki miały być rozwiązywane co najmniej trzykrotnie, w krótkich odstępach czasowych. Ten aspekt zadecydował o tym, że nie braliśmy pod uwagę zagadek w postaci wielkogabarytowych labiryntów, z których trzeba wyciągnąć dany przedmiot. Ich „restart” zajmowałby zbyt dużo czasu i mógłby niepotrzebnie stopować drużyny, powodując kolejki i niezadowolenie.

Postawiliśmy za to na zagadki z AR – Augmented Reality (Rozszerzona Rzeczywistość). Zespoły wyposażyliśmy w iPady do gry i zorganizowaliśmy kilka punktów z atrakcjami z AR. Dzięki temu zabawa przebiegła bezproblemowo, bez „korków” do zagadek, a w dodatku udało nam się zaskoczyć czymś zupełnie nowym graczy, którzy na co dzień pracują z nowoczesnymi technologiami ? Jako fabułę przyjęliśmy klimat akcji i tajnych agentów, ratujących świat przed niebezpieczeństwem. Cóż, któż by nie chciał zostać super bohaterem?

IMPREZY FIRMOWE – GRA OBIEKTOWA – REALIZACJA:

Przygotowanie scenariusza, zagadek i opracowanie całej logistyki zajęło nam ok. miesiąca czasu. Pracowaliśmy intensywnie, by uwzględnić wszystkie potrzeby klienta związane z tym eventem firmowym.

Grupa liczyła 40 osób, stąd nasza propozycja podziału ekipy na osiem 5-osobowych zespołów. Tak, by każdy mógł się w pełni zaangażować. Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że zbyt małe drużyny mogą stanowić problem, podobnie jak zbyt duże, które stanowią przeszkodę w dobrej jakości integracji.

Uczestnicy zaczynali zabawę w głównym lobby hotelowym, po czym rozpierzchali się w różnych kierunkach podążając za pozostawionymi im tropami. Aby każda ekipa miała przestrzeń i swobodę do rozwiązywania zagadek, zmieniliśmy drużynom kolejność zadań. Dzięki temu, przeszli tę samą trasę, jednak nie przeszkadzając sobie nawzajem. W grze brały udział hotelowe pokoje, restauracja, schody, lobby oraz przestrzeń zewnętrzna.

Wykonanie misji zajęło drużynom ok. 65 minut, zatem zmieściliśmy się w wyznaczonym przez organizatora czasie (75 minut z wprowadzeniem do gry i zebraniem wyników).

imprezy firmowe

IMPREZY FIRMOWE – GRA OBIEKTOWA – EFEKTY i PODSUMOWANIE:

Ekipa EscapeCity stanęła na wysokości zadania i wywiązała się z powierzonego zadania. Wciągający scenariusz (zarówno fabuła, jak i zagadki) sprawił, że nikogo nie dosięgła nuda. A wyposażenie uczestników w rekwizyty z prawdziwego zdarzenia i zetknięcie z nowoczesną technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality), sprawiło, że z łatwością weszli w rolę agentów specjalnych na tajnej misji ? 

Aby jeszcze bardziej podkręcić atmosferę (g)rywalizacji, postawiliśmy na system zliczania punktów wszystkich drużyn w czasie rzeczywistym! Gracze w każdej chwili mogli na iPadzie sprawdzić swój poziom i porównać się z innymi zespołami w rankingu, przygotowanym specjalnie na takie imprezy firmowe, jak ta ?

Od uczestników zabawy usłyszeliśmy wiele miłych słów na temat zagadek, fabuły oraz użytej technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality), z którą większość graczy miała styczność po raz pierwszy ? Na koniec napłynęły też do nas referencje od organizatora imprezy:

imprezy firmowe

PRZYGOTUJMY COŚ WSPÓLNIE!

GRA NA ZAMÓWIENIE?